Geoblog.pl    panstwosrodka2012    Podróże    Państwo środka od środka    6 dzień Shaolin

6 dzień Shaolin

Chiny
Chiny, luoyang Shaolin

Dzisiaj wyruszyłyśmy do Shaolin. Wzięłyśmy busa z hotelu z kierowcą, który oczywiście nie mówił po angielsku. Miałyśmy jechać w piątkę 6-cio osobowym minibusem. Na trzecim skrzyżowaniu dosiadło się do nas czworo Chińczyków (niespodziewanie dla nas, kierowca nie był tym faktem zdziwiony) Młoda Chinka przedstawiła się jako przewodniczka, poza tym niewiele potrafiła powiedzieć po angielsku. Chińczycy zaczęli śpiewać chińskie piosenki. I tak w wesołej kompanii wyjechaliśmy z Luoyang. Po godzinie drogi okazało się, że nie możemy jechać dalej, gdyż zatrzymał nas wojsko. Kierowca zawrócił, zapalił papierosa, chwycił komórkę, rozpędził się i przejechaliśmy koło żandarmów. Ujechaliśmy niedaleko, tym razem zatrzymała nas 3-metrowa warstwa gruzu zalegająca na ulicy. Tego już nie dało się staranować. Kierowca został, my poszłyśmy piechotą. Nasza przedsiębiorcza przewodniczka zorganizowała samochód osobowy, do którego w piątkę wsiadłyśmy i za chwilę już byłyśmy w Shaolin.
Najpierw skierowałyśmy się do świątyni. Shaolin to cały kompleks świątyń + szkoła z internatem dla adeptów sztuk walki. Zachwyciły nas posągi buddy w różnych wcieleniach w każdym zakamarku zabudowań świątynnych. Adepci ćwiczą pomiędzy zwiedzającymi, na ulicach, parkach i ogromnych boiskach. Różne grupy wiekowe razem. Spotkałyśmy też pana z Sopotu, który już po raz kolejny przyjechał do Shaolin pokontemplować i poćwiczyć pod okiem mistrzów kung-fu. Obejrzałyśmy też komercyjny pokaz sztuk walki w wykonaniu mnichów obejmujący poza akrobatyką, łamanie sztyletów na głowie tudzież gięcie bambusowych włóczni zakończonych ostrzami szyją. Największe wrażanie zrobili na nas mali chłopcy, którzy są tam niesamowicie wyćwiczeni. Jedno z ćwiczeń obejmuje zwisanie głową w dół na poręczy. Obok jest zawieszone wiadro i trzeba tyle razy się poddźwignąć aby w całości napełnić je za pomocą trzymanego w ręce kubka wodą z drugiego wiadra, które stoi na ziemi. Chłopców i młodzieńców jest tam z 1000. Czułyśmy się jak w mrowisku. Wszyscy jednakowo ubrani i ogoleni. Wyróżniają się tylko mistrzowie buddyjskich szatach i turyści, którzy przyjeżdżają tam aby pomieszkać i poćwiczyć.

Danusik
Danusik - 2012-10-12 18:08
Kasiu widzę, że konsekwentnie realizujesz naszą przebyta droge po Chinach i zakamarkach. Fajnie jest no nie? Pozdrawiam i wielu jeszcze wrażeń - bo bedą:-)

N.St> Dziadkowi
N.St> Dziadkowi - 2012-10-13 01:35
łDzięki za obszerne relacje.Życzymy Wwam dużo zdrowia ,wytrwałościi i szczęścia w kontynuowaniu tej pięknej i trudnej podróży.Oby omijały by Was przykre nieprzewidziane wydarzenia w czasie poruszania się - jazdy.Serdecznie pozdrawiamy - bądżcie ostrożne - czekamy już b. na Was.

Mieczysław -Oruia
Mieczysław -Oruia - 2012-10-13 16:13
Dziękujemy Wam za bardzo dobre, treściwe, ciekawe - można by rzec wyczerpujące informacje z każdego dnia przeżytej podróży po Chinach. Kontynuujcie dalej tą piękną, ciekawą podróż po pięknych Chinach - bezpiecznie z zachowaniem wszelkiej ostrożności!!!!!. Pozdrawiamy i oczkujemy Was w Polsce - zdrowe i zadowolone z tak interesującej podróży, po wielkim i ciekawym kraju Chin!...

kamil
kamil - 2012-10-13 17:37
I jak w lesie? Są jakiś ciekawe drzewa

sister magdzioła
sister magdzioła - 2012-10-15 00:08
Mam nadzieję, że macie więcej zdjęć z tego miejsca bo o "odwiedzeniu" Shaolin zawsze marzyłam:) ...mam nadzieję że nie próbowałyście łamać sztyletów czy też włóczni np. oczodołami;) buziaki

N.St.Dziadkowie
N.St.Dziadkowie - 2012-10-15 00:34
Dziś nie ma od Was óżadnei wiadomości ale my jak zwykle serdecznie pozdrawiamy i życzymy dajszej szczęśliwej podróży .Do pozdrowienia dołącza się Anita i Monika.Pogoda u nas w tym tygodniu była marna ale ma być jeszcze ciepło.

zwiedzili 0.5% świata (1 państwo)